Gezi Enerjisi “Teslim Olma” da

1991 yılında kurulan bir grup Peyk. Ben lise sıralarındayken elinde gitarı, sesine güvenmeyen bir tavırla arkadaşım “Kapıyı çekin gidin, beni bırakın gidin, kilidi vurun ardıma yalnızlık kalsın kapıda… ” diye girdi şarkıya. Hemen sevdim, o kadar çok üst üste dinledim ki sıkılmaktan korktum, kendimi durdurarak, özleyerek dinlemeye devam ettim. “Gidin” şarkıları 2007 yılında çıkardıkları “Suluşaka” albümünde yer alıyor.

Peyk’in melodik altyapısında,reggae, blues, rock,  hatta arabesk öğelere, ince keman ve piyano sololara rastlamak mümkün. Grup, müziğini 2011 yılında çıkarttığı “İçimdeki İz” adlı albümle birlikte trompet ve akordiyon ile de zenginleştirdi.

Suluşaka (2007)

     01 Darıldı Şans
 02 Gidin
 03 Modern Zaman
04 Ne Oldu Bana
05 Suluşaka
06 Büyükanne
07 İstanbul
08 Hareminde Han
09 Uyku Ol

İçimdeki İz (2011)

     01 İçimdeki İz
02
Dol Gözüm Dol 
03
Gamsız Öküz
04
Sobe
05
Aşk Ki
06
Don Kafa
07
Piç
08
Yol
09
Acının Şarkısı

Ve Peyk, 3. albümleri “Teslim Olma” ile raflarda ve digital ortamlarda yerini aldı.

Teslim Olma” albümü Gezi Enerjisinin müziğe dönüş şekli adeta, grubun solisti ve söz yazarı İrfan Alış Gezi’nin ilk gününü şöyle anlatıyor: “Gaz yediğim ve kendimi kaybettiğim bir anda, iki genç koluma girip beni ara sokaklara götürdü… Beni taşıyan gençlerden biri ‘Abi sırası değil ama, müziğin hastasıyım’ dedi… Gözlerim iyi ki yaşlar içindeydi hali hazırda...”

Şarkıların çoğu Gezi’den etkilenilmiş yazılmış gibi dursa da grubun yaptığı açıklamaya göre sadece bir şarkı hariç tüm şarkılar Gezi’den önce yazılmış ki grubun ilk iki albümünde yer alan şarkılarda bu tavrı gayet net bir şekilde görebiliyoruz.

şarkı listesi ise şöyle;

  1. Bu Ben
  2. Karnım Aç
  3. İçimdeki İz
  4. Kare Kafa
  5. Yürüyor Sokak (Sobe 2)
  6. İstanbul
  7. Yıkama Kot
  8. Romatik Karate
  9. Azrail’e Gülümsedim
  10. Ne Oldu Bana
  11. Göçük
  12. Ölümsüzler

Grubun solisti İrfan Alış, yeni albüm hakkındaki düşüncelerini facebook sayfasından şu şekilde paylaştı;

Böyle hisli bir albüm alın konuşması yapmak güzel olurdu…Ama bünyeye uymuyor..Öyle yarı hüzünlü falan..Maalesef…Biz bunu evvela kendimiz için yaptık..Ya da bunu sadece maddi bir şeye indirgemek de anlamsız…Evet paranız varsa ve bu müziği sevdinizse alın albüm…Yoksa paranız kafanıza göre bulun biryerlerden.. Albüm yapıyorum para verin diyenlere katılmıyorum..Yapan kanından canından verir yapar.. Onurlu bir sefalettir bu.. ve dayanışmadır..Fikret Mualla pirimiz bizim..Dinleyenler bize birşey borçlu değil ve biz de onlara..Aramızdaki sevgi varsa ki var bu sadece duygudur düşünülmez..Kazanamıyorsak hayatımızı müzikten çalışacağız ..her gariban gibi.. ama kimseye boyun eymeyeceğiz …yaparken ve yazarken..Cesur ve bağımsız olacağız..Bu yeter..

Bir Cevap Yazın

