Babam Öldüğünde Ağlamadım

 

Portrait_iris

Iris küçücük bedenin de taşıdığı acıyı açıkladığında daha 14 yaşındaydı. İki
gün sonra babası alnına tabancayı dayayarak intihar etti. Bir kız enstitüsüne gönderilen İris, bir daha asla bu konu hakkında konuşmadı. Ta ki, 40 yıl sonra Yeni Zelanda’da bir televizyon kanalında bir program görüp kendi hayat hikâyesini kaleme almaya karar verinceye kadar…

Iris-Galey-3-

Iris Galey ve annesi

Kitabı alıpta okumaya başladığın ilk bölüm itibarı ile yüreğiniz de bir düğüm oluşmaz ise kesinlikle bir psikologa görünmenizi tavsiye ederim. Gerçi bu denli dram yüklü bir kitabı okuyor olabilmek başlı başına bir sıkıntı. Bir arkadaşım al ben okuyamadım bir de sen dene diye tutuşturdu elime. Ben mi kitabı bitirdim kitap mı beni bitirdi o tartışılır. Bir başka arkadaşım da elimde görüp gidip almış bana sormadan!, sonrasında bir hayli küfür işittim kendisinden. Hayır hayır abartmıyorum kesinlikle…

Bir kız çocuğunun, çocukluktan ergenliğe değin yaşadığı travma,sonrasında inşa edilen hayatın bir travma döngüsünden ibaret oluşu, ah gerçekten acı verici.

Travma kaynağı baba! yardımcı anne, ikisinden de ayrılış sonrasında kendisinden yaşça büyük bir öğretmen, anne olamayacağı ön görülerek terk ediliş… Bir adam ile evlilik, o adamdan anne olacağı ilk an itibari ile şiddet… Ve bir anne Iris, aslında anne olamayan Iris, bir kız çocuk annesi Iris. Eş ve çocuğunu terk eden Iris tıpkı kendi annesinin yaptığı gibi.

Ve aşık olan Iris, bedeninin sevgi ve zevk üzerine tüm oluşumlarında cezalandırılan, ve onu cezalandırmayacak bir adamı kabul göremeyen Iris.

Babası öldüğünde hiç ağlamayan, ağlamadığı için kendini cezalandıran, yaşadığını hiç anlamlandıramayan taa ki hayatını yazana denk…

Yazdığında anlattı. Biz okuyalım diye yazmamış Iris o çok belli kendine itiraf etmiş. Bizleri sadece aracı bir tanık yapmış. O kadar görülmemiş ki, yaşadıklarına herkes tanık olsun istemiş. Kendisine itiraf etmiş.

Babası öldüğünde ağlamayan Iris, ağladı mı ağlamadı yazmayacağım. Sizlerde küçücük bir bedene yapılanların bir hayatı nasıl etkilediğine tanıklık etmek isterseniz bakın bakalım ağlamış mı ağlamamış mı?

 

Bir Cevap Yazın

