Kötü Kedi Şerafettin

30693082-201508041604230730-5743A_800x800gsYıllardır bekledim, yollarını gözledim düzenli aralıklarla giren teaserlar ve haberlerle gerilim verdikçe verdiler. Ha geldi gelecek derken sonunda geldi.

Film e girerken spoiler alabileceğim hiç bir kaynağa bulaşmadım. Bu sebeple ilk dakikalarda kendimi gülmeye ayarlamışken aa bi de, o da ne? film en başından iki ölü verdi. Sıkı durun bu sizin bildiğiniz animasyonlardan değil diye bağırdı biri yüzüme. İtiraf etmek gerekirse ölümlerden zevk aldım. Alışılmışın dışına bu denli bir özgüvenle çıkıyor olmaları beni gerçekten şaşırtarak sevindirdi.

Animasyon olarak filme denebilecek pek bir şey olduğunu sanmıyorum. Gerçekten tam profesyonel bir iş olmuş. Hatta fazla iyi olmuş. Senaryosunda  ise cidden takıldığım tek bir unsur var.

Çizerin kendisi ile olan savaşı! Ölüme karşı direnişi, sadece intikam diye büyük çığlıklar atması. Bülent Bey’i analiz etmek haddim değil tabi ki ama kendisi ile bir savaş verdiği hissini uyandırdı bana. Çok fazla hırpaladı kendini, çok fazla öldürdü, çok fazla yıldırdı…

Filmdeki o incecik harika göndermelere değinmezsem haksızlık ederim. Spoiler vermek gibi olacak ama banka soygunu sahnesinde “alın bunları all al, topla topla” farzı misal hırsızların diline ne de güzel yakıştırmışlar. ay hangisini sayayım.

Film de sahnesi geldiğinde rahatlatan iki karakter Şemistan ve Tacettin’di hiç şüphesiz.

Neden rahatlama hissine ihtiyaç duyulduğuna değinmem gerekirse, Çok bağırış, full aksiyon, bol bol tekrar eden aynı küfür. Bir süre sonra rahatlatacak karakter seçimine zorluyor.

Sonuç olarak yazarken fark ettim, tüm bir filme genişten baktığımda yorulmuşum, ayrıntıya indiğimde takdir etmişim. Pişman mıyım?Hayır. kesinlikle gider yine izlerim. Neden? Çünkü, Türk Sineması için atılmış ve takdire şayan bir yapıt.

Bir Cevap Yazın

