Dodan

Yaklaşık iki yıl evvel Azam Ali’nin The Mekan’da gerçekleşen konserinin ardından sahne aldı Dodan, saatin hayli geç olması sebebiyle mekandan ayrılmaya hazırlanırken Dodan o muhteşem ses ve yorumu ile şarkıya başlamasıyla dondum. Yaklaşık 3,5 saat boyunca kıpırdamadan ve gözümü ayırmadan dinledim. O anda gecenin değeri artık Azam Ali değil Dodan olmuştu benim için.

dodan_ozer_vikipedi

Sosyal medya hesaplarını takip edene kadar kendime kızdım, Nasıl olur da şimdiye kadar dinlemiştim? Fakat sosyal medya hesaplarında gördüm ki performasını tam manasıyla yansıtan ne bir kayıt vardı, nede tatmin edici bir takipçi kitlesi. Hemen bir sonraki konserine gitmek için hazırlandım. Kadıköy’de olan bu konser için, Kadıköy’de yaşayan bir grup arkadaşıma gittim ve belirtmeden geçemeyeceğim; Bu genç grup her toplandığında alkol kullanmanın hazırlık evresinde iki çift laf edip evlerinde olan LCD’lerin de youtube videoları açıp ekrana kitlenen, konuştukların da ise sadece “Abi Türkiye’de yaşanmaz yaaa, yurtdışında burger king de çalışırım ama yaşarım yaaa” diyen bir tayfa. Ne  yazık ki sosyal bir hayat sürme çabamdan dolayı katlama sürecinde olduğum o dönemlerde bu gruba Dodan’dan bahsettim. Aldığım tepkiyi direk iletiyorum; “Şemmamme de halay mı çekicez ya hahahahhaha”

Yalnız gittim.

Sonrasında aynı grubun seçim zamanı HDP destekçisi oluşunu dinledim, tek gerekçeleri vardı özgürlükçü söylemleri, siyasetten bi haber olan bu gençler, Daha sonrasın da Eşcinsel Onur Haftasında HDP öncülüğünde Kadıköy’de gerçekleştirilen parti de sokakta Kürt halaylarına eşlik ettiler.

Neye, neden uyum ve takdir gösterdiklerini bilmeyen, popüler kültürün sunduğunu öz değerlerini gözetmeksizin kabullenen 18-30 yaş aralığında azımsanamayacak büyüklükte bir kitleden bahsediyorum.

Dodan’ın  sesine ve tarzına takdir değildir şuanda olan, ortada aykırı olan bir duruma aykırı bir tepki verme fırsatının çıkmasıdır. Acun Medya buna sadece ön ayak olmuştur. Dodan dinlemek, dinliyor olmak, takdir etmek ortamlarda sadece ayrıcalık yaratacaktır.

Ben, Dodan’ın kazanmış olduğu bu popülaritenin hak etmediği şekilde olduğuna inanmıyorum. Sevindiğim tek şey, hala kimliklerinden arınmış bir şekilde sadece sanatı takdir eden bir kesimin de artık Dodan’ı biliyor olması. Kürt olmanın ve Kürtçe sanat yapmanın artık kabul görmüş bir tepkisidir sanırım bu, ne yazık ki sadece sesinden ve tarzından bahsedemiyor, kimliğini belirtmek durumunda kalıyor, konuşuyoruz. Bir Kürt olarak buna ayrıca üzüldüğümü belirtmek istiyorum.

 

 

Bir Cevap Yazın

